ADAUGA UN TRUCK
Clatite romanesti cu spirit artistic

TRUCK OF THE WEEK

Clatite romanesti cu spirit artistic

Data Publicarii: 02-10-2017 | 974 Vizualizari

Trebuie să fie un motiv bun pentru care gurmanzii sunt atrași de acest desert și nu este eveniment la care să nu fie coadă la camioneta La Nu Știu Cine. Am vrut să aflăm mai multe despre secretul succesului lor, despre traseul lor și modalitățile prin care se diferențiază de celelalte food-truckuri ce au în meniu clătitele. Poftă bună la citit!

 

În primul rând, cum ați venit cu denumirea? De ce la nu știu cine? Ce v-a inspirat?

Am vrut să fim ușor diferiți pentru că am văzut multe mărci “La” și un nume propriu. Noi ne-am gândit că, în special fiind la început de drum, necunoscuți, era interesant ca cei care veneau la noi să își pună întrebarea: “cine sunt acești noi vendori?”. Noi, de asemenea, vindeam la nu știu cine pentru ca nu îi cunoșteam. Bănuiam că piața este pregătită și dornică de astfel de produse dar, îți dai seama că  a fost un risc pe care ni l-am asumat și până la urmă totul s-a transformat în ceva foarte funny. Lumea se anunță: “uite, sunt la nu știu cine” și de acolo întrebări: “păi la cine?” și se repeta firma și numele brandului de 3-4 ori. Inevitabil pufnim cu toții în ras, și noi din spatele tejghelei și clienții.

 

foto: Bucharest Street Food Festival 2017

 

Povestiți-ne puțin despre traseul înființării La nu știu cine.

Să știi că într-o vacanță am avut ideea asta, în România, când am văzut că genul ăsta de produse nu sunt disponibile, sub umbrela conceptului de street food: o servire la mână, care să fie și practică și interesantă, cu un design, o imagine profi. Eu mi-am făcut studiile în Franța, soțul meu, o parte din studii la fel și apoi ne-am asociat cu un prieten căruia i s-a părut un concept foarte interesant, acest prieten fiind designer, astfel că imaginea i se datorează lui, în mare parte. Ne-am dat seama că ar fi mulți doritori al acestui tip de produs, însă în afară de câteva restaurante mai prestigioase unde puteai găsi ceva asemănător, era mai greu pentru ceilalți, așa că am vrut noi să găsim o variantă mai practică. A trebuit să adaptăm rețetele franțuzești puțin la piața din România și la pregătirea lor în rulotă, unde spațiul e limitat, ce-i drept.

Trebuie să lucrezi cu stoc, dar să ai grijă că iarna e foarte frig, iar vara e foarte cald, spre exemplu, și atunci trebuie să poți lucra cu ingredientele în orice condiții. După ce ne-a venit ideea am lucrat un an și ceva la conceperea imaginii, adaptarea rețetelor pentru care am lucrat cu un bucătar deja renumit în România, pentru stabilirea cantităților, ca să nu transformi totul într-o bombă calorică. Am început să facem un test la noi acasă, în Cluj, la un târg de Crăciun, un test foarte drăguț, bineînțeles asumându-ne niște riscuri.

După ce testul a dat roade, ne-am construit de la 0 prima rulotă care, în 3-5 luni, ne-a confirmat că treaba merge foarte bine și că e deja nevoie să ne dezvoltăm și așa am început să lucrăm.

 

Clătitele voastre sunt servite la con. De ce astfel și nu la farfurie, clasic?

Din nou, era ceva foarte diferit și foarte practic în același timp. Un produs de genul celui preparat de noi e mult mai greu de gestionat când este servit la farfurie. Ingredientele lui sunt multiple, mai ales înghețata care se topește, ciocolată lichidă de mai multe feluri, miere etc. Cel mai bine era să fie, într-un fel sau altul, clătită rulată. De aceea am ales conul ca ambalaj pentru clătite. Contează foarte mult și cum manipulezi produsul, atât în preparare, cât și în savurarea lui.

 

foto: Dragos Asaftei, Bucharest Street Food Festival 2017

 

Ai putea să îmi dai câteva exemple de clătite care se distanțează mai mult de ideea de clătită clasică? O rețetă pe care o considerați mai specială sau mai “out of the box”.

Spre exemplu, clatita VanGogh are la bază piure de castane, care este în combinație cu caise uscate, cu înghețată de vanilie, frișcă și topping de ciocolată. Singurul ingredient care este ușor uscat este caisa, în rest totul se contopește. Discutând cu mai multe persoane din jur, am aflat un lucru surprinzător: unele persoane nu au mâncat piure de castane până să vină la noi la clătitărie.

 

Referitor la rețetele pe care le aveți voi pentru clătite, cu atât mai mult cu cât sunt rețete speciale, ai o estimare - cam cât timp va ia să veniți cu o rețetă nouă care să vă caracterizeze?

Să știi că mergem destul de mult pe partea spontană. Avem experiența din Franța unde dacă ai consumat destule clătite, îți poți face o idee. Evident, trebuie să ai un simț și un interes față de gastronomie ca să poți realiza conexiunile între ingrediente în așa fel încât dea un soi de eleganță ca aspect. Luăm în considerare tot mai serios feedback-ul primit de la clienți. E foarte important pentru noi și ne bucurăm foarte mult de asta. Ne oferă încrederea că facem ceea ce trebuie.

 

Din istoricul vostru, al camionetei, exista vreo experiență care sa fi iesit în evidență, să fie memorabilă?

Fiecare eveniment este unic în felul lui. Am fost atât la evenimente din țară, cât și din străinătate și s-au adunat atât de multe amintiri frumoase, încât nici nu știm cu ce să începem. Fiecare ne-a învățat și ne-a făcut să trăim ceva frumos.

 

foto: Constanta Street Food Festival 2017

 

Ce părere aveți despre piața de food trucks de la noi: pe de-o parte despre modul în care este asimilat conceptul acesta, nou în România, de către public și pe de altă parte despre relația pe care o aveți voi cu organizatorii evenimentelor.

Piața a fost pregătită de dinaintea apariției noastre, lucru care ne-a entuziasmat și mai mult. Ceea ce am observat în ultimii doi ani este faptul că a explodat efectiv acest concept și această practică de a organiza evenimente de tip street food. Am fost la festivaluri organizate special pentru street food, dar și la festivaluri care nu sunt axate exclusiv pe acest domeniu, unde se afla o zonă de food court. Da, trendul este în creștere și ne așteptăm să fie tot așa pe viitor.

 

Care sunt planurile voastre, pe viitor? Cum vedeți evoluția lucrurilor?

În ceea ce privește proiectele noastre de viitor, acestea vor continua să includă partea de street food, dar nu numai. Vrem să mulțumim clienții care sunt tot mai doritori de un contact mai regulat cu noi. Plănuim să ne amplasăm undeva pentru câteva luni sau fie în ideea unui street food market care ar putea să fie permanent, cu un spațiu fix. Ne îndreptăm spre locații fixe, în paralel cu evenimentele de street food.

 

Dacă ar fi să mâncăm o singură clătită pentru tot restul vieții, care ar fi aceea?

O clătită care are la bază cel puțin trei fructe proaspete, o înghețată nu foarte dulce și un sos de ciocolată foarte fin și bun, cred că ar fi ideală. Cu un aluat, sigur, pufos și crocant în același timp și vanilat bine, cred că e rețeta ideală.

 
SHARE:



ADAUGA UN COMENTARIU


history

PARTNERS: