ADAUGA UN TRUCK
Publicitarii cu preparate nemtesti

TRUCK OF THE WEEK

Publicitarii cu preparate nemtesti

Data Publicarii: 25-09-2017 | 1004 Vizualizari

Au avut o evoluție spectaculoasă de când s-au lansat. Au rețete inedite de wurști și long-dogs. Deja două camionete și multe vorbe bune de la cei care li s-au așezat „la geam” să le guste preparatele. Facem cunoștință săptămâna aceasta cu ZăGerman Wurstwagen, un food truck special în domeniul street food.

 

21761496_842215732618510_2000295453934652309_n.jpg

 

Au trecut doar 7 luni de la botezul truck-ului și v-ați dezvoltat frumos. Două camionete, un meniu atractiv și multă lume care se pozează în fața truck-urilor voastre. Care e povestea ZăGerman până aici și care credeți că e motivul principal pentru care aveți acest „lipici” la gurmanzi?

Nu-mi vine să cred că au trecut doar 7 luni. Parcă mai ieri am strâns toți prietenii noștri în curte la Voila să le dezvăluim proiectul secret la care lucrau de ceva luni familiile gurmande din spatele blogurilor wineandknives.ro și foodiefamily.ro, îmboldiți și încurajați de alt food blogger, Florin de la crazymothercooker.blogspot.ro ce era deja consacrat în lumea food truck-urilor cu proiectul său Meat Busters.

Ca food bloggeri cu state vechi de plată trebuie să îți spun că majoritatea călătoriilor noastre au ca temă principală pasiunea pentru mâncare și oriunde călătorim căutam să descoperim specificul bucătăriei locale, să testăm restaurantele cu stele Michelin sau găsim ultima gheretă din cine știe ce piață care e renumită pentru mâncarea ei. Food truckurile au fost întotdeauna sus pe lista noastră așa că nu e greu de imaginat că ideea unui food truck ne surâdea în secret fiecăruia dintre noi.

Anul trecut la Bucharest Street Food Festival am stat în fiecare zi de la deschidere până la ultimul client. Vreo lună după majoritatea discuțiilor de la mesele noastre se învârteau în jurul subiectului. Nu știu cum s-a produs declicul, dar îmi amintesc clar cum ne-am apucat să căutăm camioane și rulote de vânzare.

 

20953729_831537347019682_6671213045380759880_n.jpg
 

Din descrierea voastră reiese că într-o piață de burgeri, v-ați gândit să veniți cu ceva nou și inovativ la noi. Aveți cumva și legături germanice? :D

Nu avem nicio legătură specială cu Germania. Întâi ne-am hotărât că vrem un food truck. Pentru că de meserie suntem oameni de marketing/advertising, a intrat în acțiune latura noastră profesională. Ne-am uitat la piață, la ce truck-uri se lansaseră

până atunci (noiembrie 2016) și după lungi analize ne-am decis să ne lansăm pe nișa cârnaților la grătar și hot dogilor. Decizia a fost partea ușoară. Ce a urmat a fost mult mai greu.

Vreo două săptămâni am căutat materie primă -  cârnați și crenvurști. Am cumpărat și am sunat la toți distribuitorii și producătorii din România. Am fost crunt dezamăgiți. Nu am găsit nici măcar un producător care să facă crenvurștii numai din carne. Am contactat câțiva și i-am întrebat dacă ar putea face special pentru noi niște produse numai din carne, cu rețeta noastră. Când auzeau de cantitatea pe care le-o solicitam săptămânal începeau să râdă. Eram pe punctul de a renunța la ideea de a vinde cârnați & crenvurști și poate și la ideea de food truck. Vreo două săptămâni am fost în derivă. Nu vedeam nicio soluție.

Într-o seară discutăm în jurul mesei, lângă o sticlă de vin – cred că de aici ne vin nouă ideile bune -  și discuția a virat spre cei mai buni hot dogi pe care i-am mâncat la Berlin apoi spre cei mai buni cârnați la grătar de la Nürnberg, Berlin sau Frankfurt. Și atunci NE-A LOVIT!!! Am căutat tot timpul în locul greșit! Crenvurstul a fost inventat în Germania și poartă numele de frankfurter, iar cârnații / wurștii la grătar sunt mândria Germaniei. Până am terminat încă o sticlă de vin aveam deja biletele de avion cumpărate spre Berlin.

Tot drumul până la Berlin ne-am făcut liste cu toate food truckurile și toate standurile celebre care vând hot dogi și wursti la grătar. Vreo două zile am mâncat în continuu numai asta. Pfiiiuuuu, cât de mulțumiți eram. Ce diferență de calitate între ce testasem acasă și ce degustam aici. Apoi la plecare ne-am dus la cel mai mare Metro din Berlin și am cumpărat câte un pachet din toți cârnații de la raft. Și sunt muuulți la raftul lor 😊. A trebuit să cumpărăm cea mai mare valiză din magazin care să țină vreo 27 de kilograme de cârnați.  

A fost destul de haios la aeroport când ne-au întrebat ce avem în valiză. Cârnați! Cârnați? Dar ce voi nu aveți cârnați în România? Avem, dar nu ca ăștia 😊 😊 😊

În decembrie 2016, toată luna am degustat toate tipurile de cârnați în căutarea perfecțiunii. Primul criteriu era conținutul de carne așa că am eliminat pe cei care nu erau numai din carne. Apoi am început să-i sortăm după gust și după ingredientele care nu aveau ce cauta într-un cârnat. Așa am ajuns la 3-4 variante de produs și am început să le scriem producătorilor.

 

20638092_824466914393392_3747057057444892264_n.jpg

 

ZăGerman, theGerman, cum să fie? Cum v-a venit ideea să denumiți truck-ul ZăGerman - Wurstwagen?

The se pronunță mai greu, e mai ușor. Plus că “Ză germans” e o sintagmă care apare în multe filme celebre, culminând cu Snatch al lui Guy Ritchie. Iar Wurstwagen înseamnă camionul cu cârnați, o continuare logică a numelui nostru.

 

Din cele aproape 20 de evenimente la care ați participat până acum, de la care ați plecat cu cea mai memorabilă poveste?

Sunt multe povesti mișto la fiecare eveniment însă cred că o să-mi aduc aminte mereu de Street Food-ul din Mamaia din față de la Fratelli când spre dimineață au venit câteva fete din club și cât timp le-am pregătit ce-au comandat au început să cânte și să danseze: toate și-au luat cate un Hermann – care e long dogul nostru cu salată de ou, salată iceberg, ceapă prăjită și ketchup. Au fost atât de impresionate că ne-au mulțumit de mai multe ori și au jurat dragoste eterna lui Hermann înainte să plece înapoi în club. Ce-a urmat a fost greu de imaginat pentru noi. Au început să iasă grupuri-grupuri din club toți cerând un singur lucru: Hermann! Până dimineața am avut sute de oameni la coadă! Băieții au muncit ca nebunii, iar dimineața toate mesele erau pline ochi de colțarele noastre portocalii.  

 
 

Cu ce se potrivește cel mai bine un wurst de la ZăGerman? (orice vă vine în minte, fie bere, fie film, fie distracție)

Un curry la grătar cu varză murată în vin e perfect cu un weissbier nefiltrat, iar un Otto cu ceapă caramelizată și brânză gouda merge perfect cu un prosecco rece.

 

Care sunt planurile ZăGerman pe termen scurt?

Nu prea avem timp de planuri. Săptămână de săptămână fugim de la festival la festival. Încă din martie ne-am propus să aducem câte un produs nou în fiecare sezon, însă ne-am dat seama repede că întâi ar trebui să ne facem produsele noastre cunoscute consumatorilor ca să poată percepe că am adus ceva nou. Probabil în sezonul de iarna vom face muuulte degustări ca să stabilim ce aducem nou în 2018.

 

Au venit nemți să vă savureze bunătățile? Ce părere au avut?

Am avut o grămadă de consumatori din Germania sau filogermani. Mulți recunosc produsele ca fiind din Germania. Și mai mulți dintre cei care locuiesc în România ne-au cerut dacă nu am putea să le livrăm din wurstii noștri acasă la ei pentru diverse petreceri sau ne-au invitat cu truck-ul nostru să luăm parte la petreceri de firme cu capital german.

 

Cum se prezintă o zi în truck-ul ZăGerman?

Deși viața din food truck pare frumoasă, eu vă spun că e și grea. Dimineața deschidem obloanele și primul lucru pe care îl facem e sa ne pregătim de vânzare. Tăiem salata verde, umplem fierbătoarele cu apă, dăm drumul la grătare, ne asigurăm că avem tot ce ne trebuie pentru a putea vinde. Festivalurile cu public numeros solicită toată echipa zi de zi, oră de oră. Pentru astfel de evenimente avem un om la casa de marcat, doi oameni la servire și unul care reaprovizionează fiecare gastronom cu ingrediente pe măsură ce se consumă. Constant trebuie aprovizionat cu apă proaspătă și trebuie evacuată apa menajeră. Grătarul merge 10-12 ore încontinuu și pe timpul verii se poate ajunge și la 50 de grade în camion. Și toate astea într-un ritm alert cu clienți care ne presează să le dăm produsele cât mai repede și să ținem minte să adăugăm puțin muștar sau să nu punem cine știe ce ingredient care nu le pică bine.

Partea grea se șterge cu buretele când vezi cate un copilaș care declară “mami, mami, ăsta e cel mai bun hot dog pe care l-am mâncat în viața mea!

La final, urmează partea de curățenie unde trebuie să spălăm și să frecăm tot ce mișcă și ce nu mișcă în camion. E ca și cum dai tot afară, speli totul și le reașezi la loc. La ultimul festival de la Constanța mi-a crescut inima de bucurie când un coleg food trucker mi-a zis: bă mă enervați maxim cu curățenia asta a voastră! Uite și tu, s-a terminat festivalul și într-o oră la voi e lună de curățenie!

Apreciem zilele de festival care se termină cu noi, ce muncim în camioane, strângându-ne laolaltă să bem o bere și povestim cum ne-a mers ziua.

 
SHARE:



ADAUGA UN COMENTARIU


history

PARTNERS: