ADAUGA UN TRUCK
Paste savuroase in contra-timp. Eat It si placerea bucatariei italienesti

TRUCK OF THE WEEK

Paste savuroase in contra-timp. Eat It si placerea bucatariei italienesti

Data Publicarii: 23-04-2018 | 863 Vizualizari

Calitate și rapiditate? Da. Asta ne spune Romeo Ionescu de la Eat It, cu care am stat de vorbă în cadrul seriei noastre de articole Truck of the Week pe Food Truck Society. Așa am aflat despre cum și-au automatizat bucătăria mobilă, ce planuri de viitor au și cum se pregătesc de noul sezon, dar mai ales am extras poveștile lor căpătate odată cu experiența în domeniul street food. Prezentăm în această săptămână truck-ul Eat It Pasta, din Oradea. :)

 

Cum a apărut Eat it Pasta pe piața de food trucks? Aveați de mult în plan un asemenea proiect?

În 2016 am participat în calitate de consumator la Street Food Festival Oradea și am ajuns la concluzia că un produs foarte bun poate avea succes și poate fi chiar un business, dacă e bine gestionat. Eu activez în domeniul Horeca și am experiență în gestionarea unei afaceri cu mâncare. Specificitatea food truck-ului vine doar din faptul că e o bucătărie mobilă și un spațiu de gătire ce trebuie optimizat la maxim, pentru a oferi mereu calitate.

 

 

De la ce vine Eat it Pasta? Cum ați ales acest nume?

În timpul brainstormig-ului cu agenția Manifest, cu care am lucrat la concept, a apărut la un moment dat ideea de a avea un site www.eat.it, care ar fi fost mai mult decât edificator pentru ceea ce facem și care venea din combinația de cuvinte ”Eat Italian”. Bineînțeles că domeniul eat.it era cumpărat în Italia, iar prețul avea șase zerouri. Însă mie mi-a plăcut prea mult simplitatea acestui nume. Agenția a creat 2 variante de logo-uri cu fonturi personalizate, care arăta fix ca și pastele, pentru ”Eat it” și ”Pastaio”, dar toți cei cărora le-am cerut părerea au ales în proporție de 90% ”Eat it”.

 

Preparatele din paste sunt la mare căutare. Ce credeți că vă deosebește de competiție?

Din câte știu, în țară mai sunt două truck-uri cu paste italiene.

La capitolul calitate, probabil că toți ne dorim și facem tot ce putem mai bine: făina grano duro import Italia, ouă, ingrediente proaspete gătite pe loc, rețete tradiționale dar și rețete mai aparte. Cred că ne deosebim prin două lucruri: viteza de gătire și constanța preparatelor dată de echipamentele în care am investit.

Truck-ul este construit în asa fel încât viteza de gătire este foarte mare datorită set-up-ului pentru bucătari. Am făcut două posturi de lucru identice, fiecare cu două plite pe inducție, unde bucătarii au toate cele necesare la o întindere de mână și pot găti 10-12 porții în același timp. La evenimentele mari am servit o porție/minut.

În plus, capacitatea mașinii de paste este una destul de mare, în jur de 20 kg paste/oră (aprox. 120 porții de paste proaspete), ceea ce ne ajută să avem mereu paste proaspete gata făcute. Nu avem pauze în gătire și servire.  

Al doilea aspect care cred că ne deosebește de concurență este faptul ca fierbătorul nostru este unul complet automatizat, începând de la schimbul permanent al apei în care fierb pastele, până la timpul de fierbere alocat. Fiecare coș al fierbătorului are un timer propriu, astfel că la finalul timpului de fierbere, coșurile cu paste se ridică automat din apa. Grație acestui echipament, pastele noastre au întotdeauna exact același grad de fierbere, eroarea umană fiind eliminată. De asemenea, în funcție de tipul de paste gătit, timpul se poate seta diferit pe fiecare coș. De exemplu, pastele mai groase au un timp de fierbere ceva mai lung decât cele mai subțiri, dar nu mai mult de două minute.

 

 

A trecut un an de când ați apărut, câte lucruri s-au schimbat între timp și ce învățături ați tras în urma acestui traseu?

Primul an a fost unul cu multe învățăminte: tipul de evenimente la care să participi, tipul de rețete preferate de oameni pe regiuni ale țării, mici reglaje la truck pentru o mai bună eficiență, mici reglaje legate și de staff. Organizatorii de evenimente nu ne cunoșteau, și astfel am participat și la evenimente neprofitabile pentru a deveni cunoscuți. La evenimentele de tip street food, pastele sunt mult în urma sandwich-urilor pe bază de carne sau dulciurilor, însă printr-o calitate foarte bună reușești să ‘scoți capul’.

 

Spiritul vostru comic în stil italienesc e foarte vizibil, cel puțin pe pagina de Facebook. Vă asumați acest lucru? Simțiți că aveți o priză mai bună la public astfel?

Încercăm să comunicăm cât de relaxat posibil, este modul în care credem noi că putem rezona cel mai bine cu oamenii care vin la noi și văd live cum gătim pentru ei, deci e firesc să ne adresăm prietenește, să glumim împreună, să râdem, să ne placa unora de alții. Cu atât mai mult cu cât vorbim de street food, evenimente outdoor în sezonul cald, unde lumea vine să se relaxeze și să se simtă bine.

 

 

După un an, presupunem că v-ați conturat o idee despre piața de street food. Cum arată aceasta și ce credeți că ar fi de îmbunătățit?

Piața este în continuă dezvoltare, apar în fiecare an truck-uri noi, asociații care își propun să dezvolte această industrie. Din punctul meu de vedere, va mai dura puțin până vendorii și organizatorii de evenimente vor deveni parteneri în adevăratul sens al cuvântului. Vorbesc aici de faptul că din cunoștințele mele sunt evenimente unde ca vendor împarți o bună parte din profit cu organizatorul, prin diversitatea costurilor. Probabil că aceste lucruri se vor regla în timp. Momentan, vendorii sunt total dependenți de evenimente, pentru că, din păcate în România, activitatea de vânzare mobilă de mâncare nu este deloc reglementată, precum este în vestul Europei. Astfel de activități nu sunt permise decât la evenimente, în bună parte și din cauza situațiilor de până acum câțiva ani, în care siguranța alimentară era îndoielnică. Primăriile încă nu sunt la curent cu ce înseamnă un foodtruck adevărat, dar eu cred că în maxim doi ani aceste lucruri se vor schimba.

 

Care sunt planurile Eat it pentru noul sezon? Pregătiți surprize?

Pentru noul sezon încercăm să îmbunătățim lucrurile față de anul trecut. Vorbesc aici atât de rețete, unde am făcut modificări în funcție de feedback-urile și vânzările de anul trecut, dar și de partea de imaginea Eat it, capitol la care vom fi mult mai vizibili.

Îmi doresc ca mesajul ”paste artizanale făcute în truck” să fie înțeles de toți potențialii noștri clienți, pentru că diferența dintre pastele uscate fără ou și pastele proaspete este una foarte mare în ceea ce privește gustul, textura și culoarea.

Tot în acest an plănuiesc să deschid o locație fixă ”Eat it” în centrul Oradei. Îmi doresc un loc mic, cochet, prietenos, în care să putem schimba meniul săptămânal, unde să avem o listă extinsă de vinuri, iar clienții să poată cumpăra inclusiv paste nefierte dacă doresc să le gătească acasă. În acea locație vom avea flexibilitatea să facem mai multe lucruri decât în truck, să ne jucăm cu mai multe tipuri de paste, să le colorăm natural și altele, pe care nu le dezvăluim încă.

 

 

Ce paste de la Eat it recomandați gurmanzilor și cu ce se servește acest preparat cel mai bine?

Pentru vegetarieni eu recomand pasta ortolana: paste cu zucchini, ciuperci și roșii cherry. Sunt gătite pe loc împreună cu un pesto de usturoi cu patrunjel și vin. Sunt foarte fresh, legumele făcute ușor al dente, iar textura ”proaspată” a pastelor ajută mult la impresia finală. Celor care iubesc carnea, le recomand o combinație câștigătoare, extrem de savuroasă de paste cu ragu de porc și ulei de trufe.

Anul acesta am introdus și pastele cu fructe de mare, însă aici așteptăm feedback-ul oamenilor, pentru că nouă ne plac mult.

În final, cred că oricare fel de paste se asortează perfect cu un pahar de vin sec. Eu sunt un gurmand, iar în momentul în care gust pastele, papilele îmi cer automat aroma unui vin bun, care îți schimbă pe loc starea de spirit, pofta de mancare și de viață.

 

SHARE:



ADAUGA UN COMENTARIU


history

PARTNERS: