ADAUGA UN TRUCK
Meat Busters despre drumul catre Food Truck of the Year si surprizele pregatite pentru 2018

TRUCK OF THE WEEK

Meat Busters despre drumul catre Food Truck of the Year si surprizele pregatite pentru 2018

Data Publicarii: 05-04-2018 | 1447 Vizualizari

După ce au câștigat Truck of the Year la Food Truck Society Awards, am stat de vorbă cu echipa Meat Busters pentru a afla secretul din spatele acestui drum către succes, precum și alte surprize pe care ni le pregătesc în acest an. Așa am aflat că vor apărea două locații fixe Meat Busters anul acesta și vor fi prezenți peste tot prin țară în sezonul ce stă să înceapă. Citește interviul și află tot ce a avut de declarat echipa Meat Busters.

Truck of the Week pe Food Truck Society este Meat Busters.

 

Meat Busters are o poveste frumoasă și reprezintă un pionier în domeniul street food și food trucks în România. La început, când lucrurile nu erau încă așezate, cum se prezentau lucrurile?

La început (care nu e atât de departe precum sună, e vorba de mai puțin de 2 ani) erau mult mai puține truckuri și mult mai puține evenimente. Practic, dacă te luai după lista de evenimente de acum 2 ani, nu prea îți mai venea să-ți faci food truck, că nu aveai unde să te duci cu el, era o întreagă epopee să cauți evenimente cât de cât unde să poți să vinzi. Chiar și noi am făcut un business plan care nu dădea niciun randament, așa că l-am aruncat la coș și am mers pe feelingul că dacă nouă ne place pulled porkul, poate o să le placă și altora. Acum s-a schimbat radical treaba, din aprilie până în noiembrie nu mai exista weekend fără eveniment cu food trucks, iar în perioada de vârf sunt și câte 3-4 în același timp.

Pe de altă parte, fiind mult mai puține truckuri (acum sunt cam 200) și mult mai puține evenimente, vizibilitatea era mai mare și era suficient să exiști și să ai o imagine cât de cât stabilită (adică să ai un logo și o pagina de Facebook) ca să fii în mintea oamenilor și să ai succes. Acum e puțin mai complexă treaba, trebuie să ai o strategie de comunicare, să fii prezent la evenimentele care contează și să te dezvolți și pe locații fixe ca să poți să rămâi în top.

 

 

 

Cum v-ați decis să mergeți pe această rețetă de slow cooked pulled pork sandwich? Când și cum a venit inspirația pentru acest produs?

Cu vreo doi ani înainte de lansarea truckului ne-a încolțit în minte ideea că trebuie să facem “ceva cu carne”. De altfel și numele firmei pe care operăm este Multă Carne SRL (because why not?) :). Apoi am stabilit o listă lungă de produse, din care ulteior a rămas o listă scurtă din care, în final, a câștigat pulled porkul. În principal pentru că nouă ne-a plăcut foarte mult și pentru că era produsul care putea fi servit cel mai rapid, deși, în mod paradoxal, este cel care necesită cel mai lung timp de preparare, însă asta se face cu mult timp înainte de a fi servit clienților. Practic, evenimentele noastre încep cu cel puțin o zi înainte față de majoritatea celorlalte food truckuri.

 

În ce constă procesul de preparare a cărnii pentru sandwich-ul vostru celebru?

Pulled porkul nostru este dat cu un rub special și este gătit încet la temperatură joasă timp de 18h până ce carnea devine super fragedă, apoi este afumat la cald 4h în grillul ceramic Primo, la fum de doage de butoi de whisky american, după o metodă tradițională texană care îi conferă acel gust unic, deosebit. Apoi carnea este făcuta fâșii (sfredelită, cum zicem noi, sau pulled, cum zic americanii) și amestecată cu un sos barbeque special. Se servește, apoi, în chiflă brioche rumenită cu unt, alături de salată coleslaw, castraveți murați și branză Cheddar sau ardei iuți Jalapenos și sos picant Sriracha.

 

 

Cum vă simțiți știind că sunteți favoriții publicului având în vedere rezultatele de la Food Truck Society Awards, anume premiul Public’s Choice?

În primul rând ne simțim onorați. Premiul Public’s Choice este cel mai important premiu din punctul nostru de vedere, pentru că este rezultatul direct al votului public, și asta înseamnă că cei mai mulți dintre cei care au votat au considerat că Meat Busters este food truckul lor preferat, iar acest rezultat este cam tot ce poate să-și dorească un food truck.

În al doilea rând, ne simțim obligați să confirmăm această încredere care a venit din partea fanilor noștri. Anul acesta va fi mult mai greu pentru noi, pentru că deja avem un blazon de apărat și va trebui să ne autodepășim la fiecare eveniment.

 

 

Ce înseamnă să ai un food truck, chiar mai multe? Cât de migălos este drumul și ce îi sfătuiți pe cei care se află la început?

Noi avem trei food truckuri, ceea ce înseamnă o groază de responsabilități, griji și timp petrecut în planificare, formare și creștere a echipei (cel mai important lucru pentru un food truck de succes). Drumul este mult mai anevoios decât pare (mitul cu un corporatist care s-a săturat de jobul de birou și își face în două-trei zile un food truck cu care să meargă prin țară și să ducă o viață boema ca-n filmul “Chef” e exact asta, doar un mit).

Un food truck (sau trei, în cazul nostru) prezintă toate problemele oricărui business de tip start-up, și anume o luptă permanentă pentru a asigura venituri (care sunt din plin vara, dar mai deloc iarna), de a găsi, forma și păstra o echipa pe care să te poți baza, de a găsi cei mai buni furnizori (nu neapărat cei mai ieftini, ci aceia care înțeleg specificul unui food truck și care te pot ajuta să te dezvolți) și de a comunica exact cum și unde trebuie pentru a-ți atinge publicul țintă.

Cu sfaturi pentru cei aflați la început de drum am putea scrie o carte, dar o să îl punem aici pe cel mai important: încercați să găsiți ceva original, care să vă reprezinte și cu care să vă puteți identifica. Piața a ajuns deja spre maturitate și este foarte greu să mai intri la evenimentele care contează cu clone de food trucks care există deja de ceva vreme. Ah, și tratați un food truck ca pe un business, nu ca pe un hobby, chiar dacă îl faceți din pasiune.

 

 

Truck of the Year sunteți voi, prin urmare ne interesează care credeți că au fost principalele aspecte care au dus către primirea votului de încredere din partea publicului și a juriului de specialiști, din cadrul Food Truck Society Awards.

În primul rând probabil că au contat celelălte premii câștigate, “Best Sandwich” unde a fost o luptă destul de strânsă cu Cimbru Food Truck, următorii clasați (pe care îi salutăm cu această ocazie) și “Public’s Choice” unde fanii au votat direct.

În al doilea rând, Meat Busters a fost probabil “the hardest working food truck în showbusiness” în 2017, cu peste 60000 de clienți de-a lungul celor peste 50 de evenimente în care am participat cu cele trei truckuri și cu o locație fixă la Fratelli Mamaia în vară, iar asta probabil că a contat destul de mult în votul publicului, deoarece am avut o vizibilitate foarte mare și am strâns voturi din foarte multe orașe.

În fine, produsul nostru, pulled porkul, a reușit să strângă într-un timp relativ scurt un număr impresionant de fani mai mult decât dedicați, ceea ce ne face să fim extrem de mândri de muncă noastră și ne motivează să fim și mai buni pe viitor.

 

 

Ce ne pregătiți pentru noul sezon ce urmează să înceapă?

În 2018 vom participa la toate evenimentele mari, atât la cele dedicate street food-ului cât și la marile festivaluri de muzică din peste 20 de orașe din țară. În plus, vom participa și la diverse alte festivaluri și evenimente mai mici, dar care nouă ne plac foarte mult.

Pe lângă activitatea de food truck, breaking news-ul de anul acesta este că Meat Busters va deschide două locații fixe, prima dintre ele în centrul Timișoarei, în Piața Unirii, chiar în această primăvara (pentru că, se știe,  Banatul e fruncea!), și a doua în București, într-un nou concept de food hall excepțional, în toamnă, despre care o să povestim cât de curând.

De asemenea, în 2018 vom începe și programul de franciză pe locații fixe, urmând ca acest program să fie implementat începând cu 2019 în marile orașe din țară, de unde avem deja o mulțime de solicitări, atât din partea fanilor, cât și din partea investitorilor care doresc să aducă porcul la oameni.

 

Un mesaj pentru fanii Meat Busters?

Vă mulțumim pentru încrederea acordată în 2017 și vă promitem că în 2018 o să facem tot posibilul ca să ridicăm standardele și să ne autodepășim.

Join the pulled pork revolution! Pork to the people!

#UrbanMeatology

 
SHARE:



ADAUGA UN COMENTARIU


history

PARTNERS: