ADAUGA UN TRUCK
Frigarui pe reteta italiana, servite intr-un food truck cu personalitate

TRUCK OF THE WEEK

Frigarui pe reteta italiana, servite intr-un food truck cu personalitate

Data Publicarii: 09-10-2017 | 1294 Vizualizari

Mai întâi a fost Abruzzo, Italia, acolo unde au descoperit rețeta italienească de frigărui. S-au îndrăgostit iremediabil. A fost filmul Chef care i-au inspirat mai departe, iar dorința s-a concretizat într-un food truck care s-a înscris rapid printre favoritele gurmanzilor. Truck of the week, aici pe Food Truck Society este Arrosticini, cu echipa căruia am stat de vorbă pentru a cunoaște câte puțin din ce înseamnă o frigăruie din carne de oaie, gătită într-o camionetă și cum s-a dezvoltat povestea lor.

 

Din Abruzzo în România, cum se prezintă povestea Arrosticini?

Povestea Arrosticini a început chiar, surpriză, în Abruzzo. Eram plecat cu studiile în acea zonă și astfel am descoperit multitudinea de localuri în care se servea exclusiv Arrosticini, cu câteva dish-uri adiacente. Eu nefiind pasionat al cărnii de oaie, nu am fost atras în primă instanță, dar dorința de a încerca preparate noi m-a împins să îl încerc și pe acesta. Și foarte bine că am făcut-o, întrucât m-a impresionat și mi-a rămas în minte foarte mult timp. Ulterior am început să mă gândesc că dacă mi-a plăcut mie, atunci are foarte mare potențial. Mi-am chemat și colegii actuali în vizită în Italia să le prezint acest preparat și le-a plăcut foarte mult. Cred că momentul în care mi-a venit ideea de a face un food-truck cu Arrosticini a fost după ce am văzut filmul Chef. În acel an, 2015, terminam masterul și m-am hotărât să mă întorc în România și să deschid, împreuna cu colegii mei, un food-truck.

 

(foto: Food Truck Festival Xmas edition)
 
Ce presupune prepararea unui arrosticini?

Prepararea cărnii și calitatea acesteia sunt cele mai importante. Am căutat mult timp carnea perfectă, în mai multe țări, inclusiv în Noua Zeelandă. Cea din România, însă, a fost cea mai potrivită. Nu ne ascundem după niciun fel de baiț sau mirodenii. Noi o preparăm pe loc și de aceea suntem foarte siguri și mândri de ceea ce servim.

 

Care este povestea din spatele produsului, l-ați reinterpretat pentru gusturile românilor sau ne prezentați o rețetă pur tradițională?

Noi prezentăm o rețetă pur autentică, tradițională, cu același gust care se poate încerca în Abruzzo. Singura diferență este că folosim carne din România.

 

Ce diferență fac produsele Arrosticini în multitudinea de bucătării mobile apărute în ultimul an?

Multă lume ne-a spus că având un produs de nișă va fi foarte greu de cucerit publicul român care, de natură, este mai tradiționalist. Noi nu am fost în totalitate de acord și am observat că românii caută noutate, vor să încerce gusturi noi. Noi practic oferim un gust vechi cu care ei sunt obișnuiți, dar pe care nu l-au mâncat în felul în care îl prezentăm noi. Uneori oamenii sunt reticenți când aud de carne de oaie, însă tocmai acesta a fost scopul nostru – să schimbăm percepția consumatorilor față de carnea de oaie. Încă un aspect foarte important este acela că noi preparăm Arrosticini chiar în fața oamenilor și ne creăm astfel conexiuni faine cu cei care ne încearcă produsele. Bucătăria este la vedere, deci nu avem cum să ascundem nimic, totul este proaspăt, iar din momentul în care se dă o comandă, produsul se pune pe grătar.

 

(foto: Food Truck Festival Xmas Edition)

 

V-ați gândit vreodată să vă mutați activitatea într-un restaurant sau este mai dinamică și rentabilă formula actuală?

Ca plan de viitor, ne gândim serios să ne stabilim într-un loc al nostru, așa vedem noi dezvoltarea food-truck-ului. Ceea ce ne încurajează cel mai mult este feedback-ul clienților care ne întreabă întruna unde ne găsesc. Vrem să le oferim, în viitor, posibilitatea să ne găsească preparatele oricând au poftă de ele. Dar, momentan vom continua cu food-truck-ul pe la evenimentele de street-food.

 

Care a fost cel mai memorabil feedback primit de la un client?

Cam la fiecare eveniment primim un feedback la care rămânem blocați și care ne încântă mult. Unul dintre cele mai amuzante a fost mănânc de behăi. Iar cel pe care l-am preluat și noi este provoacă dependență.

Practic, cu ideea asta am pornit afacerea, ne-am dorit să satisfacem clienții și să primim înapoi energie și feedback pozitiv.

 

Mascota Arrosticini a apărut în zeci și zeci de fotografii ale fanilor, dar ce reprezintă de fapt?

Am lucrat foarte mult până ne-am pus de acord asupra logo-ului. O prietenă ne-a ajutat cu design-ul. Practic, mascota Arrosticini este un personaj cool, hipster, cu un papion care seamănă cu o frigăruie, iar S-ul este fumul de grătar.

 

(foto: Facebook Arrosticini)

 

În ce loc visați să ajungeți cu food-truckul Arrosticini?

Noi avem multe planuri, pe partea de street food, să ieșim din țară, spre exemplu. Am primit câteva oferte la evenimentele de street food din Slovenia și din Belgia, iar mai nou o ofertă tare interesantă de a merge în America de Sud.

 

Dacă ați rămâne vreodată fără bețe de frigărui, cum v-ați descurca?

Cel puțin anul trecut, am rămas la multe evenimente fără materie primă pentru că nu eram pregătiți de asemenea flux de clienți și, în general, de succesul street-food-ului în România. Pe parcurs, a trebuit să ne dezvoltăm și noi ca să putem face față cererii. Bețele de frigărui au constituit un aspect foarte important în servirea preparatelor noastre. Am căutat foarte mult bețele perfecte, întrucât ne trebuia o anumită dimensiune specială. Ne doream să fie rezistent, să nu se rupă, să nu se prindă așchii. Într-un final l-am găsit la un furnizor și credem că sunt de neînlocuit.

 

  

(foto: Street Food Festival)

 
 
SHARE:



ADAUGA UN COMENTARIU


history

PARTNERS: